Bijenlessen

Bijenlessen basisonderwijs

Ontdek de wonderlijke wereld van Bijen met een Bijenles!

Bent u op zoek naar een boeiende en educatieve activiteit voor basisschoolleerlingen in Enschede en omgeving? Onze bijenlessen bieden de perfecte gelegenheid om kinderen te laten kennismaken met het fascinerende leven van (honing)bijen! Deze lessen worden georganiseerd in samenwerking met de Gemeente Enschede en de vereniging Wageler Samen.

Wat Kunt u Verwachten?

Onze ervaren docenten/imkers van de NBV-afdeling Enschede geven jaarlijks les aan diverse (speciaal) onderwijsgroepen. De lessen vinden plaats in de sfeervolle bijenstal “Het Koetshuis”, gelegen in het prachtige Abraham Ledeboerpark.

Voorbereiding en Extra Educatieve Middelen

Om het meeste uit de bijenlessen te halen, raden wij aan om op school al aandacht te besteden aan het bijenleven. Dit kan met behulp van de yurlspagina duurzaamheidseducatie-enschede.yurls.net. Hier vind je een schat aan informatie, filmpjes, kleurplaten, online spelletjes en digitale boeken om het leren nog leuker en interactiever te maken.

Praktische Informatie

• Locatie: De bijenlessen worden gehouden in het Koetshuis in het Abraham Ledeboerpark.
  • Bereikbaarheid: In het Abraham Ledeboerpark is autoverkeer niet toegestaan. Parkeren kan op de parkeerplaats aan de Hengelosestraat (tegenover huisnummer 319). Van daar is het ca. 10 minuten wandelen naar het Koetshuis.
  • Interesse en Aanmelding: Wilt u meer weten of een bijenles boeken? Mail dan naar secretariaat@bijenverenigingenschede.nl. Ook voor bijenlessen op locatie of een passend aanbod, kijken we graag samen naar de mogelijkheden.

Laat uw leerlingen de betoverende wereld van de bijen ontdekken en draag bij aan hun begrip van natuur en duurzaamheid. Wij zien ernaar uit om deze ervaring mogelijk te maken!