De Vereniging

De NBV-Enschede (NBVE) is één van de meer dan tweehonderd afdelingen die zijn aangesloten bij de moederorganisatie genaamd de Nederlandse Bijenhouders vereniging.

We opereren zelfstandig onder de naam van de NBV en vormen het directe aanspreekpunt voor de lokale imkers en geïnteresseerden.

In Het Koetshuis in het Ledeboerpark te Enschede is de bijenstal van onze vereniging gevestigd en tevens fungeert dit als ons verenigingslokaal.

Op onze website vind je onder meer informatie vinden over de vereniging, activiteiten, cursussen en natuurlijk allerlei informatie over bijen, het houden van bijen en bijenproducten. Enkele van deze bijenproducten zijn overigens ook te koop in het Koetshuis.

Kijk voor nog meer informatie ook op de website van de Nederlandse Bijenhoudersvereniging.