Zaterdag 22 april wordt de bijenroute (4km) geopend. Tussen 13:00 en 16:00 uur kan je ter gelegenheid van de opening bij het Koetshuis bij-vriendelijke plantjes ophalen.
Tijdens de bijenroute leer je vanalles over wilde bijen en hun leefgebieden. En om de wilde bij een handje te helpen zijn er meer voedselplanten en nestplekken nodig.
De plantjes zijn winterhard en komen ieder jaar weer tot bloei, ook op jouw balkon of in jouw tuin. Help je mee de biodiversiteit in jouw omgeving een stukje groter te maken?
De bijenroute is een gezamenlijk project van de Bijenvereniging Enschede, de vereniging Wageler Samen en de Gemeente Enschede. De bijenroute geeft vorm aan verbetering van biodiversiteit, educatie, verbetering van het landschap en de beleving van het gebied.